ÇEVRE İZİN VE LİSANS YÖNETMELİĞİ TASLAĞI 2021

ÇEVRE İZİN VE LİSANS YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK TASLAĞI 2021

 

cevre_izin_lisans_yonetmeligiMADDE 1 – 10/09/2014 tarihli ve 29115 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği’nin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

  1. i) İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı: İşletmelerin tabi oldukları mevzuatta yer alan fiziksel şartların ve sıfır atık yönetmeliğindeki termin tarihleri dikkate alınarak, sıfır atık yönetim sisteminin kurulması için ilgili yönetmelikte yer alan kriterlerin yerinde inceleme yapılarak sağlandığının tespit edilmesi durumunda, başvuru tarihinden itibaren en geç 2 (iki) ay içerisinde İl Müdürlüğünce düzenlenen ve 1 (bir) yıl geçerliliği bulunan belgeyi,

MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 6 ıncı maddenin sonuna aşağıda yer alan (3) fıkra eklenmiştir.

(3) Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi veya tüzel kişiliği farklı olan işletmeler ayrı ayrı Çevre İzin veya Çevre İzin ve Lisans Belgesi almakla yükümlüdürler.

 MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 7 incı maddenin (5) ici fıkrası aşağıdaki şekilde ifade eklenerek değiştirilmiş, (6) ıncı fıkrası 6 ıncı maddenin 3 üncü fıkrası olarak düzenlenmiştir.

(5) Ayrıca yazılı bir tebligata gerek görülmeksizin, yetkili merci tarafından elektronik ortamda yapılan bildirimler işletmeye tebliğ edilmiş kabul edilir.

MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin (1) inci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki  (2) inci fıkra ilave edilmiştir.

(2) İşletmenin tabi olduğu çevre izin/çevre lisansı konularından herhangi birisinden hatalı başvuru yapılması durumunda, süreç İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısından başlatılmak üzere Geçici Faaliyet Belgesi başvurusu iade edilir.

MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin (2) inci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

(2) İşletmeler belge eklerinde yer alan, mevzuatta öngörülen çalışma koşulları ve diğer hususlara uygun olarak çalışmakla yükümlüdür.

MADDE 6-– Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

(1)-(a) İşletmelere verilen Çevre İzin ve Lisans Belgeleri beş yıl süre ile geçerlidir.

(b) İşletmeler belge geçerlilik süresinin sona ereceği tarihten en az 180 (yüzseksen) takvim günü öncesinde, Ek-3C’de belirtilen bilgi, belge ve raporlara ilave olarak İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı, İş Akım Şeması ve Proses Özeti, Kapasite Raporu ve ÇED Yönetmeliği kapsamındaki karar ile birlikte çevre izin ve lisans yenileme başvurusu yapmak ve beş yıllık süre dolmadan yeniden Çevre İzin ve Lisans Belgesi almak zorundadır. Ancak iki ay içinde alınması gereken İl Müdürlüğü Uygunluk yazısı 180 (yüzseksen) günlük süreye dahil değildir.

(c) Çevre İzin Belgesi yenileme başvuruları, Geçici Faaliyet Belgesi süreci uygulanmaksızın  bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesi kapsamında yürütülür.

(d) Çevre izin ve lisans yenileme başvuruları ise mevcut lisans konuları ile ilgili prosesinde veya çalışma koşullarında herhangi bir değişiklik olmaması durumunda,  Geçici Faaliyet Belgesi süreci uygulanmaksızın bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesi kapsamında yürütülür.

(d) Çevre İzin ve Lisans Belgesi, geçerlilik süresinin sona ereceği tarihten en az 180 (yüzseksen)  takvim günü önce başvuru yapmayan işletmelerin; mevcut belgesinin geçerlilik tarihinden en az 1 ay önce Geçici Faaliyet Belgesi başvurusu aşamasından süreci yeniden başlatması ve faaliyetine devam edebilmesi için mevcut Çevre İzin ve Lisans Belgesi geçerlilik tarihi içerisinde Geçici Faaliyet Belgesi alması gerekmektedir.

  • (a) İşletmede aşağıdaki belirtilen değişikliklerin gerçekleştirilmesi durumunda beş yıllık süreden bağımsız olarak Çevre İzin ve Lisans Belgesinin yenileme işleminin başlatılması gerekmektedir.

1) İşletmenin faaliyet yerinin değişmesi,

2) İşletmenin faaliyet konusunun değişmesi,

3) İşletmenin yakıtının ve/veya yakma sisteminin değişmesi,

4) İşletmenin toplam üretim ve/veya atık tüketim kapasitesinin en az 1/3 oranında artması veya artış miktarının bu Yönetmeliğin Ek-1 Listesi kapsamında yer alması.

5) İşletmenin toplam yakma/anma ısıl gücünde meydana gelen değişiklikler;

5-1  Artış miktarının bu Yönetmeliğin Ek-2 listesinde yer alması koşulu ile; işletmede toplam yakma/anma ısıl gücünün en az 1/3 oranında artması

5-2 1/3 oranına bakılmaksızın, işletmenin toplam yakma/anma ısıl gücündeki artış miktarının bu Yönetmeliğin Ek-1 Listesi kapsamında yer alması.

(b ) Faaliyet yeri değişikliği nedeniyle yapılan çevre izin veya çevre izin ve lisans  yenileme başvurularında,  yeni bir çevre izin veya çevre lisansı konusunu da içeren yenileme başvurularında ve  mevcut lisans konularına ait proseste ve çalışma koşullarında değişiklik söz konusu olan başvurularda; sürecin Geçici Faaliyet Belgesi aşamasından başlatılması gerekmektedir.

 

(c)  Geçici Faaliyet Belgesi yenilemesi gerektiren durumlar haricindeki, Çevre İzin ve Lisans Belgesi yenileme işlemleri; Ek-3C’de belirtilen bilgi, belge ve raporlarla ilave olarak İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı, İş Akım Şeması ve Proses Özeti, Kapasite Raporu ve ÇED Yönetmeliği kapsamındaki karar ile birlikte, değişikliği takiben 90 (doksan) takvim günü içerisinde başlatılır ve bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesi kapsamında yürütülür.

 

(d) İşletmede insan sağlığı ve çevresel etkiler açısından iyileştirme yönünde değişiklik yapılması durumunda veya ikinci fıkra kapsamı dışında kalan durumlarda yapılan değişikliğe ilişkin bilgi, belge ve raporlarla birlikte değişikliği takiben 30 (otuz) takvim günü içerisinde yetkili merciie başvuru yapılır. İzin veren yetkili merci tarafından yazılı yada elektronik ortamda yapılan bildirim ile Çevre izin veya çevre izin ve lisans alma sürecinin yeniden başlatılmasına karar verilmesine takiben 90 (doksan) takvim günü içerisinde yenileme başvurusunun gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

(e) d bendinde tanımlı 30 (otuz) takvim günü içerisinde başvuruda bulunmadığı tespit edilen işletmeler için; söz konusu değişikliğin belge yenileme işlemini gerektirmesi durumunda, mevcut Çevre İzin ve Lisans belgesi iptal edilir.

(f) (c ) ve (d) bentlerinde tanımlı süreler içerisinde çevre izin ve lisans yenileme başvurusunun gerçekleştirilmeyen işletmelerin belgeleri iptal edilir.

(g) İşletmede (a) bendinin 1. fıkrası dışında belirtilen değişikliklerin Geçici Faaliyet Belgesi alınmasına müteakip çevre izin ve lisans başvurusu öncesinde gerçekleşmesi durumunda bir defaya mahsus olmak üzere Geçici Faaliyet Belgesi yenileme işlemi yapılır.

(3)  Çevre İzin ve Lisans Belgesi bulunan işletmeler, mevut belgenin geçerlilik süresi değişmemek üzere, münferit çevre izin ve/veya çevre lisansı konularında ekleme işlemi yapabilirler. İlave edilecek çevre izin veya çevre lisansı konuları için süreç Geçici Faaliyet Belgesi aşamasından başlatılır ve çevre izin konularına ilişkin değerlendirme işletmenin tamamı üzerinden bütüncül olarak yapılarak başvuru sonuçlandırılır. Talebi uygun bulunan çevre izin ve lisans konuları işletmenin mevcut belgesine eklenir.

(4) Çevre İzin ve Lisansı Belgesi bulunan bir işletme, belgesi ekinde belirtilen ve tesisine kabul etmesi uygun bulunan atıklara ilave olarak Çevre İzin ve Lisansı Belgesi geçerlilik süresi içerisinde yılda bir defaya mahsus olmak üzere mevcut prosesinde bir değişiklik yapmasını gerektirmeyecek nitelikte olan atıklar için belgesine atık kodu ekleme  talebinde bulunabilir. Yetkili merci tarafından 30 (otuz) takvim günü içerisinde yapılacak değerlendirme sonucunda talebin uygun bulunması durumunda mevcut Çevre İzin ve Lisans Belgesi geçerlilik süresi değişmemek kaydıyla belge yeniden düzenlenir. Aksi durumda başvuru red edilir.

(5) İşletmenin Çevre İzin ve Lisans Belgesinde belirtilen lisans konularından herhangi biri ile ilgili olarak faaliyet göstermemek üzere konu ile ilgili prosesini işletmeden tamamen kaldırılması, Çevre İzin ve Lisans Belgesinde belirtilen izin konularından herhangi birisinin muaf olunan izin durumuna dönüşmesi halinde ilgili bilgi ve belgelerle başvuru yapılır. Yetkili merci tarafından 30 (otuz) takvim günü içerisinde yapılacak değerlendirme sonucunda başvurunun uygun bulunması durumunda mevcut Çevre İzin ve Lisansı Belgesi geçerlilik süresi değişmemek kaydıyla belge yeniden düzenlenir.

MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 12 inci maddesinin (1) inci ve (2) inci fıkralarına ilave yapılarak aşağıdaki şekilde düzenlenmiş, (3) üncü ve (4) üncü fıkralar eklenmiştir.

(1) İşletmenin unvanının ve/veya vergi numarasının değişmesi durumunda, sicil gazetesindeki değişikliği takiben 90 (doksan) takvim günü içerisinde değişikliğe ilişkin sicil gazetesi, ÇED Belgesi, kapasite raporu ve mevcut çevre izin ve lisans koşullarına uyacağına dair taahhütname ile başvuru yapılır.

(2) Yetkili merci tarafından 30 (otuz) takvim günü içerisinde yapılan değerlendirme sonucunda çevre izin ve lisans sürecinin yeniden başlatılmasının gerekli görülmediği durumda, önceki geçerlilik süresi değişmemek kaydıyla Çevre İzin ve Lisans Belgesi yeniden düzenlenir.

(3) İşletmenin unvanı ve/veya vergi numarasının değişmemesi, sadece işletmenin sahibinin değişmesi veya işletmenin kiralanması durumunda,  yetkili merciinin talep etmesi halinde sunulmak üzere değişikliğe ilişkin ilgili bilgi ve belgeler işletmede saklı bulundurulur. Mevcut belge ekindeki çalışma koşullarına yeni işletme sahibi veya kiralayan uymakla yükümlüdür.

(4) Bu maddenin 1. fıkrasında belirtilen süre içerisinde başvuruda bulunmayan işletmeler için belge güncelleme bedeli için belirlenen belge bedelinin 2 (iki) katı uygulanır.

MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin (3) üncü fıkrasının  (b) bendine ilave yapılarak aşağıdaki şekilde düzenlenmiş ve (4) üncü fıkradan sonra gelmek üzere (5) inci fıkra eklenmiştir.

 

(b) Bu işletmeler için çevre izin ve lisans süreci yeniden başlatılır. Başlatılan süreç sonunda Geçici Faaliyet Belgesi veya Çevre İzin ve Lisans Belgesini alamayan işletmeler 60 (altmış) takvim günü süresince faaliyette bulunamaz ve Geçici Faaliyet Belgesi başvurusu yapamaz.

(5) Faaliyet konusu yalnızca atık işleme olan tesislerde Geçici Faaliyet Belgesi süreci içerisinde atık alınamaması nedeni ile faaliyette bulunamayan işletmeler bir kereye mahsus olarak, herhangi bir cezai işlem uygulanmaksızın Geçici Faaliyet Belgesi iptal edilir.

MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddenin (2) inci ve (3) üncü fıkralarına ilave yapılarak aşağıdaki şekilde düzenlenmiş, (5) inci fıkra eklenmiştir.

 

(2) Uygunsuzluğun düzeltilmesi için, işletmeye yetkili merci tarafından en fazla bir yıla kadar süre verilebilir. İşletmeler uygunsuzluk giderilene kadar tesislerine atık alımı yapamazlar.

 

(3) İşletmeye süre verilmemesi veya işletmeye verilen sürenin bitiminde uygunsuzluğun giderilmemesi halinde, yetkili merci tarafından Çevre İzin ve Lisans Belgesi iptal edilir. Çevre ve insan sağlığı yönünden tehlike yaratan faaliyetler nedeniyle işletmeye süre verilmeksizin Çevre İzin ve Lisans Belgesi iptal edilir. Bu işletmeler için çevre izin ve lisans süreci yeniden başlatılır ve işletme kendi adına yeni Geçici Faaliyet Belgesi düzenlenene kadar faaliyette bulunamaz. Geçici Faaliyet Belgesi olmaksızın faaliyette bulunan işletmeler hakkında 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili maddeleri uyarınca idari yaptırımlar uygulanır.

(5) Çevre İzin ve Lisans Belgesi almış işletmelerin herhangi bir nedenle faaliyetini sonlandırması durumunda işletme adına düzenlenmiş belgeleri iptal edilir. Belgesinde çevre lisans konusu bulunan işletmeler İl Müdürlüğünden alınan kapatma planı onay yazısı ile birlikte başvuruda bulunmak zorundadır.

 

MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 17 inci maddesinin (1) inci fıkrasına ilave yapılarak aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

 

(1) Yönetmeliğin EK-1 ve EK-2 listelerinde yer aldığı halde alıcı ortama herhangi bir hava emisyonu ve atıksu deşarjı olmayan işletmelerin çevre izin muafiyetine ilişkin değerlendirilmesi İl Müdürlüğü tarafından yapılır.

MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin (1) inci fıkrasına ilave yapılarak aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

(1) Geçici Faaliyet Belgesi, Çevre İzin ve Lisans Belgesi almış işletmeler herhangi bir nedenle faaliyetini sonlandırması durumunda 3 (üç) ay içerisinde yetkili merci’e bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda işletme adına düzenlenmiş belgeler iptal edilir. Çevre lisans konusu bulunan işletmeler İl Müdürlüğünden alınan kapatma planı onay yazısı ile birlikte başvuruda bulunmak zorundadır.

 

MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin Geçici Madde-1’i yürürlükten  kaldırılmıştır.

MADDE 13-Aynı Yönetmeliğin Ek-1, Ek-2 ve Ek-3 ü ekteki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 14 –Bu Yönetmelik  hükümleri yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

MADDE 15–Bu Yönetmelik hükümlerini Çevre ve Şehircilik Bakanı yürütür.

ÇEVRE İZİN VE LİSANS YÖNETMELİĞİ EKLERİNDEKİ DEĞİŞİKLİKLER NELER GETİRMEKTEDİR?

Aşağıda maddeler ise EK- 2listesine eklenmiştir.(değişikliklerden bazıları verilmiştir.)

50 kg/saat ve daha fazla toz boya kullanılarak, malzemelerin elektrostatik toz boyama sistemleri ile boyandığı tesisler.1

Tütün işleme merkezleri

8.10 PCB arındırma tesisleri. 1,2
8.11 Ömrünü tamamlamış araç depolama tesisleri 1,2,3

8.7  Atık Yağ Transfer Noktası 1,2

7.12 Üretim kapasitesi 100 kg/gün ve daha fazla olan çay üretim tesisleri. 1,2
7.13 Üretim kapasitesi 25.000 ton/yıl’dan az olan maya üretim tesisleri. 1,2

7.10.2 Üretim kapasitesi 30 ton/gün ve daha fazla olan zeytinyağı üretim tesisleri 1,2

4.16 Zifir üretim ve/veya zift buharlaştırma tesisleri. 1
4.17 Plastik hammaddeler kullanarak plastik ürünler üreten tesisler. 1

Yüzey aktif maddelerin üretildiği tesisler.

Uçak bakım ve/veya onarım tesisleri. 1

Demiryolu ekipmanı üreten tesisleri.

Tuz üretim tesisleri. 1

Aşağıda maddeler ise EK-1 listesine eklenmiştir.(Değişikliklerden bazıları verilmiştir.)

8.3 Atık bertaraf tesisleri. 1,2
8.3.1 Atık Yakma ve beraber yakma tesisleri 1,2
8.3.2 Düzenli depolama tesisleri 1,2
8.4 Üretim kapasitesi 300 ton/gün ve daha fazla olan kâğıt vb. tehlikesiz atıkların geri kazanım tesisleri 1,2
8.5 Üretim kapasitesi 2.000 ton/gün ve daha fazla olan metal tehlikesiz atıkların ve/veya cüruf, tufal vb. atıklardan metal geri kazanan geri kazanım tesisleri 1,2
8.6 Atık elektrikli ve elektronik eşya işleme tesisleri 1,2

Şeker üretim tesisleri. 1

4.4 Üretim kapasitesi 2.000 ton/yıl ve daha fazla olan ham deri işleme tesisleri.1,2
4.5.Toplam üretim kapasitesi 100 ton/gün ve daha fazla olan boya, pigment, vernik, cila vb. maddelerin üretildiği tesisler.

Search

+